گر می خواهید یک متن تبلیغاتی پر برای محصولات و خدمات خود داشته باشید باید نکات کوچک و بسیار مهمی را در آن رعایت کنید که با مطالعه این مقاله رازهای یک متن تبلیغاتی پر را برای شما فاش خواهیم کرد.

-آیا متن آنچه را که در عنوان وعده داده است عملی می کند؟

-آیا متن تبلیغاتی شما جالب است؟

-آیا خواندن متن آسان است؟

-آیا باورکردنی است؟

-آیا متن تبلیغات شما متقاعد کننده است؟

-آیا متن شما دارای لحن دوستانه ای است؟

-آیا تمامی جزییات را بیان می کند؟

-آیا متن شما مرتبط است؟

-آیا متن شما روان است؟

-آیا متن شما خواننده را ترغیب به کاری می کند؟

 

طبه گفته ی دیوید اگیلوی مهمترین قسمت متن تبلیغاتی شما عنوان شما است و شما تنها ۵ ثانیه زمان دارید تا توجه مشتری را به خود جلب کنید در غیر این صورت باید در تغییر عنوان متن تبلیغاتی خودتون تجدید نظر کنید

 

ویژگی های متن تبلیغاتی جذاب:

_ عملی کردن وعده ی عنوان:

اگر عنوان می گوید <<چگونه تبلیغات کنید و خود را افزایش دهید>> متن هم باید این عمل را به ما بیاموزد در غیر اینصورت عنوان با متن هماهنگی نداشته و خواننده را فریب داده و او از این توطئه آگاه ساخته است.

 

_جالب بودن متن:

اگر خواننده زمان مطالعه خسته شود مطمئن باشید متن تبلیغات شما هیچ گونه انگیزه ای در مخاطب ایجاد نکرده است یک داستان تعریف کنید و ذهن خواننده را متحول کنید تا در او انگیزه ایجاد شود در غیر این صورت نمی توانید محصول یا خدمات خود را به برسانید.

 

_ساده بودن متن:

ایا متن شما به سادگی برای مخاطب قابل درک است خواننده وظیفه ی درک متن نامفهوم و پیچیده ی شما را بر عهده ندارد پس باید متن تبلیغاتی را با کلمات ساده و قابل فهم بیان کنید.

 

_باورپذیر بودن متن:

کاربران اعتمادشان به تبلیغات و تبلیغ نویسان کم شده است و این وظیفه ی ما است که اعتمادشان را نسبت به خود،خدمات و محصولات خودمان جلب کنیم و بهترین راه گفتن حقیقت است.

 

_متقاعدکننده بودن متن شما:

متن تبلیغاتی شما نه تنها باید میزان شما را بالا ببرد بلکه باید با مشتری ارتباط برقرار کند و توجه او را جلب کند و علاقه ی آنان به محصول و خدمات شما را برانگیزد و برتر بودن کالای شما را اثبات کند.

 

_استفاده از لحن دوستانه در متن:

مردم از متن های ساده و روشن و قابل هضم لذت می برند و اعتماد آنها به شما بیشتر می شود زمانی که متنی را می نویسیم باید با کاربر طرح دوستی بریزیم تا جذب نوشته ی ما شود در غیر این صورت برای مخاطبمان خسته کننده خواهیم شد.

 

_بیان جزییات کامل:

برای متقاعد کردن کاربران شما در تبلیغات خود باید از جزییات که شامل ویژگی ها، مزایا، منافع و دلایل خود برای محصول هستید استفاده کنید هر چه اطلاعات بیشتری از محصول خود در خدمت کاربران قرار دهید متن شما باورپذیرتر خواهد شد.

 

_مرتبط بودن متن شما:

نیازی نیست در متن از خودمان و علایقمان برای کاربران صحبت کنیم زیرا برای آنها اهمیتی ندارد آنچه اهمیت دارد کالا یا خدمتی است که به علاقه دارد و نیازش را رفع می کند پس باید متن تبلیغات شما باید به موضوعی بپردازد که مورد علاقه ی کاربر است.

 

_روان بودن متن:

یک متن خوب ساده و روان با نکته های زیاد جریان پیدا می کند در چنین متن هایی اثری از جملات عجیب و غریب و دهان پر کن که ذهن کاربران را منحرف می کند به چشم نمی خورد.

 

_ترغیب کننده بودن متن شما:

آیا متن تبلیغاتی شما کاربر را به کاری ترغیب می کند؟ آیا او اقدام به تهیه بروشور یا برقرای تماس با شرکت شما می کند و سرانجام اقدام به محصول شما می کند؟ اگر این چنین است شما تبلیغ تاثیرگذاری را به نگارش درآورده اید.

 

نمونه یک متن تبلیغاتی:

به کودکان خود فرصت جنگیدن بدهید(خمیردندان کرست)

چرا یک تابیتان جهنمی دیگر را پشت سر بگذاریم؟(دستگاه های تهویه جی.ای)

طعم قهوه ی غنی بوداده ی جدید مارا کشف کنید(قهوه بدون کافیین بریم) 


وبلاگ آموزشی تفریحی تبلیغاتی ,است؟ ,خواننده ,محصول ,کاربران ,تبلیغات ,تبلیغاتی پر , محصول منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

گوناگون *happy life* بهترین سایت آموزش گرافیک palizfoam آلفا 9 2ashegh